Terug

Verzenden & retourneren

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen met betrekking tot verzenden en retourneren.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de € 35,- leveren wij gratis in Nederland! Alle verzendkosten even helder op een rijtje:

Verzendkosten voor Nederland:

  • Voor bestellingen tot € 35,- betaal je een bijdrage van € 2,95 in de verzendkosten. De verzendkosten zijn in werkelijkheid hoger, maar het verschil nemen wij voor onze rekening.
  • Voor bestellingen vanaf € 35,- zijn voor jou de verzendkosten gratis. Wij nemen dan de volledige verzendkosten voor onze rekening.

Verzendkosten voor België en Duitsland:

  • Voor bestellingen tot € 50,- betaal je een bijdrage van € 4,95 in de verzendkosten. De verzendkosten zijn in werkelijkheid hoger, maar het verschil nemen wij voor onze rekening.
  • Voor bestellingen vanaf € 50,- zijn voor jou de verzendkosten gratis. Wij nemen dan de volledige verzendkosten voor onze rekening.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven er naar om bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Plaats je je bestelling op een maandag tot en met een vrijdag voor 16.00 uur dan verzenden wij deze nog dezelfde dag. In bijna alle gevallen heb je dan de bestelling de volgende dag in huis. Goed om te weten is dat PostNL niet bezorgt op maandagen.

Even op een rijtje:

  • Besteld op maandag voor 16.00 uur, op dinsdag geleverd.
  • Besteld op dinsdag voor 16.00 uur, op woensdag geleverd.
  • Besteld op woensdag voor 16.00 uur, op donderdag geleverd.
  • Besteld op donderdag voor 16.00 uur, op vrijdag geleverd.
  • Besteld op vrijdag voor 16.00 uur, op zaterdag geleverd.
  • Besteld op zaterdag, op dinsdag geleverd.
  • Besteld op zondag, op dinsdag geleverd.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij werken samen met MyParcel-PostNL voor het verzenden van de bestellingen. Samen streven wij ernaar je bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Bij elke bestelling die wij versturen maken wij gebruik van track & trace. Daarbij zit er een verschil tussen de track & trace code van een brievenbuspakje en van een pakketzending. Voor de kleine producten maken wij gebruik van een brievenbuspakje en bij de grotere producten (hoogte meer dan 2,5 cm) maken wij gebruik van een pakketzending. Brievenbuspakjes worden door de postbezorgers afgeleverd. Doordat het pakje door de brievenbus past, hoef je niet thuis te zijn om het pakje in ontvangst te nemen. Pakketzendingen worden door de pakketbezorgers afgeleverd. Deze passen niet door de brievenbus en worden door de vervoerder bij je aan de deur aangeboden. Beide type pakketjes hebben een track & trace code waarbij in de praktijk brievenbuspakjes niet volledig te volgen zullen zijn.

Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?

Zodra jouw bestelling de webwinkel heeft verlaten en deze gescand is bij PostNL ontvang je een e-mail met de track & trace informatie.

Hoe werkt een brievenbuspakje en waarom kan ik deze niet volledig volgen?

Het PostNL brievenbuspakje is een klein pakketje dat gewoon door de brievenbus past. Handig want je hoeft niet thuis te zijn om deze in ontvangst te nemen. Een brievenbuspakje wordt bezorgd door de postbode waarbij de tijdsindicatie van bezorging ligt aan de route van de postbode. Nog niet alle postbezorgers hebben scanapparatuur bij zich, waardoor het niet altijd lukt om het brievenbuspakje de juiste status ("afgeleverd") te geven. Hierdoor kan het voorkomen dat de statusinformatie voor een brievenbuspakje mogelijk minder compleet is dan die van pakketzendingen. Het is soms mogelijk dat het lijkt alsof een pakje niet is bezorgd en deze toch in de brievenbus ligt. In dat geval heeft de postbezorger het pakje niet kunnen uitscannen, doordat deze geen mobiele handheld bij zich had. Het omgekeerde komt ook voor. De track & trace code geeft dat aan dat het brievenbuspakje bezorgd is, maar in werkelijkheid is deze nog in handen van PostNL. Vaak is dan het brievenbuspakje uitgescand op het oment dat ze het distributiecentrum verlaat. De echte bezorging is dan meestal later op diezelfde dag.

Wat als ik een verkeerd product ontvangen heb?

Oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Onze excuses! Neem graag direct contact op met de klantenservice (telefoon, WhatsApp of e-mail) en wij gaan dit zo snel mogelijk oplossen.

Retourneren

Wat zijn de retourmogelijkheden?

Wij hanteren een bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Als je niet tevreden bent over het product dan zijn er twee opties voor retourneren:

  • Je wilt het product gratis ruilen voor een ander product. Na retourontvangst sturen we direct je nieuwe product op.
  • Je wilt het product gratis retourneren en je geld terug laten storten. Na retourontvangst storten we binnen 5 dagen je aankoopbedrag terug.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen.

Hoe werkt het retourproces?

Meld je retournering aan binnen 30 dagen. Stuur een e-mail naar onze klantenservice [email protected] voor een retourlabel. Het is niet verplicht om een reden van retour/herroeping te vermelden, maar wij vinden het wel fijn om dit te weten om er zo van te kunnen leren. Wij sturen vervolgens jou een link voor het printen van een retourlabel. Met deze retourlabel kun je het pakketje bij een PostNL-punt afgeven. Het is belangrijk dat de retourlabel bij onze klantenservice wordt aangevraagd. Als je zelf een verzendlabel bij een bezorgdienst zoals PostNL koopt dan kunnen wij de retourzending niet vergoeden.

Bij afgifte van het pakketje ontvang je een bewijs met daarop de track & trace code van PostNL. Zorg ervoor dat je dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over je retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te bekijken wat de status van de retourzending is.

Zodra wij het pakketje retour hebben ontvangen, brengen we je op de hoogte via een e-mail. Als je een ander product wilt, dan sturen wij deze direct op. Als je geld terug wilt, dan storten we het aankoopbedrag binnen 5 dagen nadat we de retourontvangst bevestigd hebben terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt afgerekend. Mocht het rekeningnummer bij ons onbekend zijn, dan nemen we contact met je op.

Waarom krijg ik niet het volledige aankoopbedrag terug?

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Mocht het product toch niet in de originele staat en onbeschadigd terugkomen dan bepalen we aan de hand van de staat van je product en verpakking wat de waardevermindering is. Het uiteindelijke bedrag wat je ontvangt is dus afhankelijk van de waardevermindering.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Over retour sturen doen we in het algemeen niet moeilijk. Voor de duidelijkheid is wel goed om met de volgende punten rekening te houden:

  • Je kunt uitsluitend retourneren of ruilen binnen de bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Je kunt het product gratis retourneren of ruilen mits een retourlabel is aangevraagd bij onze klantenservice.
  • Je mag het product uitsluitend retour sturen als het ongebruikt is en, indien mogelijk, in de originele verpakking zit. Is een product gebruikt, beschadigd of niet netjes verpakt bij het retourneren dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen.
  • Je bent zelf verantwoordelijk bij eventuele beschadiging of verdwijning van het product tijdens het retourproces.
  • Je krijgt bij retourneren het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terugbetaald.

Wat als mijn vraag hier niet tussen staat?

Je kunt altijd contact opnemen met ons via [email protected], wij streven ernaar om binnen 24 uur je e-mail te beantwoorden.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »